lördag 16 maj 2009

Klassfest för vår allas (mest min) älskade Maggie<3

Nu kommer ett sånt där långt inlägg igen Amanda så de är bara att vänja sig;)
Igår hade vi avskedsfest för maggie som ju ska åka till USA och plugga i ett år. hon hade ingen aning så när hon kom till amanda satte vi på henne ögonbindel och ledde ut henne i ett partytält som stod på baksidan där hela klassen var. hon blev jätte glad! sen satte vi oss vid långbordet i tältet och käkade pasta sallat (tydligen med lite inslag av Saras matrester från gårdagen i).
sen gick vi ut och spelade brännboll. jag va grymt bra på att slå måste jag säga. fast jag blev nog mest förvånad själv.
sen blev det rabarberpaj och charader/pantgömme/sång/dans och massa roliga saker.
När vi gjorde charaderna tog alla varsin lapp och skulle skriva en mening på, mitt exempel var "du är en kines som trampar vindruvor". det skulle allstå vara en hel mening.
vi körde några gånger och sen var det min tur.. wohoo, kul, nu ska jag gå in för detta tänkte jag... vad stod det då på min lapp....katt. ludvig hade inte så mycket fantasi så jag sa mjau och sen var jag klar(Y)
jag gillar Saras charad med, en giraff som grillar uddevallare:P

CH filmade hela kvällen så han ska klippa ihop en liten film som maggie ska ha med sig och titta på alla gånger hon kommer sakna oss, vilket kommer bli väldigt ofta antar jag.

Nu ska jag in och träna en stund tänkte jag, eller så åker jag direkt till Martina för det blir melodifestivalen och mys med orust skönheter ikväll, och kanske malin...;) <3


Veronica

1 kommentar: