söndag 26 april 2009

Uddevallare, kulturer och potentiella mördare= en helg i Ed

Helgen har bestått av väldigt mycket bussåkande..jag hatar att åka buss. de ända som är bättre med bussar än tåg är att man når med knäna till sätet framför, vilket man inte gör på tåg så då kan man inte sitta så skönt med knäna upp.. jaja
i lördags åkte jag,Amanda,Kajsa,Mikaela och Jennie bussen upp till Ed för att möta Maggie,Emelinn,Emelie och Erik där. vi handlade och gick hem till Sara.
eftersom att sara var på jobbet fick vi se till att roa oss själva, hälften av oss solade. jag och kajsa hade annat för oss. de började med att vi stod på händer, gjorde kullerbyttor och hjulade. senare stod vi och dansade framför dom andra(inkl. saras grannar) vi har kommit på några grymma Rhodos moves nu.
efter ett tag började vi göra oss iordning inför kvällen, det kom en massa trevliga tjejer som är kompisar med sara och vi började grilla och korka upp.
jag och Mikaela drack rom, fyyy säger jag bara, en sak om de va rom och cola men nej nej, vi köpte en sprite och någon annan röd dricka. men nu vet vi vad vi inte ska dricka nästa gång iaf.
Alla börjar packa upp sitt kött och potatissallad och majs och grillspett och alla möjliga sorters maträtter. jag och kajsa slänger upp ett paket uddevallare korvar på grillen, och för att göra de ännu mer festligt la vi på bröden en stund med. åh va segt och käka korv med bröd när alla andra äter annart gott tänker väll ni.. men ICKE! jag lovar att vi njöt av dom korvarna mer än alla dom andra tillsammans. det var helt underbart gott helt enkelt.
kvällen fortsatte med att några tjejer frågade om vi ville hänga med till en annan fest, så eftersom sara och resten av gänget skulle ut senare tänkte vi att de vore kanon. så jag,mikaela och kajsa bestämmer oss för att åka med. vi kommer ut och utanför står en raggarbil(ingen aning av årsmodel eller märke så raggarbil får de bli) jahaa tänkte vi, som aldrig åkt raggarbil innan. så vi satte oss i en överfull bil och begav oss till nästa fest. vi kom fram till att vi provar på alla olika kulturer, åka raggarbil i Ed, rida kamel i marocko, ja och så vidare. efter en stund på den andra festen tänkte vi gå och möta maggie och co. men dom var hos sara så vi gick dit igen. vilket ledde till att jag nu har dubbla skoskav på min stortå.
ingen av oss smarta tjejer hade med sig vårat super säkra överfallskit (från defence uf, världens bästa företag) så vi fick göra vad vi kunde för att hålla oss säkra. vi gick och filmade alla potentiella mördare, det hände faktiskt att vi trodde att vi skulle dö så tanken va ju ganska bra.

Kvällen gick och sen ville vi åka hem, vi skulle sova i skolan som ligger bredvid maggies hus, en liten liten skola som är renoverad och inte längre en skola alltså. på övervåningen har dom sex sängar placerade lite överallt i rummet, verkligen hur mysigt som helst är det. så som efterfest gick jennie catwalk lite lättklädd sådär, de gillar vi, jag sjöng toubesånger med min vackra stämma, speciellt vacker denna gången eftersom jag höll på att tappa rösten, och maggie stod och sjöng massa låtar och tände och släckte lampan för att få lite party stämmning över de hela. hon var faktiskt väldigt konstig med sin lilla kudde över brösten och halvt ihopkurad och håret lite ruffsigt, skulle passat bra i en psykofilm ;) men vi gillar maggie!





köss V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar