måndag 13 april 2009

Ho söstra

nu kom jag precis hem från en påskmiddag hemma hos min farmor. min släckt på pappas sida har en tendens till att irritera sig på andra folk väldigt lätt så idag kom min pappa på att han ska starta ett eget parti, ho söstra alternativt hon systern som de skulle låta om man inte har den tjusiga dialekten pappa har. Han hade väldigt många regler han skulle införa.
tex.
  • alla skulle bara få ha ett hus, alltså skulle ingen få ha en sommarstuga(synd för malin) därför då skulle det inte bli lika mycket körning överallt(miljötänkande)

  • man skulle inte importera varor utifrån sverige, allt från tigerräkor till ris

  • man skulle skaffa fler bussar i hela sverige, på så vis skulle man kanske bara behöva en bil per familj
Än så länge låter de ändå som rätt smarta saker men de kommer en vändpunkt.....
  • han skulle sätta en gubbe i en ruta längst upp på fotbollsplanerna för att det skulle bli lättare att se när de är offside. han skulle få stå där hela matchen utan att få springa på planen någon gång.

  • han skulle ta bort rinken i hockey(eller va de nu heter som är runt om planen) för att inte de ledande laget skall kunna stå och dra ut på tiden genom att gömma pucken där.

  • det skulle inte finnas någon innebandy utan alla som spelar det skulle istället bygga massa handikappsvänliga bussar i göteborg.

  • alla hade varit tvugna att rensa torsk i en månad för 15 kr i timmen för att man inte skall behöva köra torsken till kina och pakitera den.

  • man skulle helst inte få äta sånt som inte växer/lever där man bor, hans exempel var att man inte får äta torsk i lappland, där får dom äta ren

detta va bara några saker han skulle ändra på, faktiskt ganska underhållade att sitta och titta på deras lilla debatt dom hade. Pappa gick in för de så mycket att han blev anfådd. tror dock inte att han skulle funka så bra som partiledare:)

/Veronica

2 kommentarer:

  1. hahahaha, skrattar åt det med äggen, men har fan ingen mottagning hemma så kan inte svara på ditt sms ;) Men din pappa är kul haaaaaan :D haha

    SvaraRadera
  2. hahaha jaa jag med! satt och skratta för mig själv nör jag kom på hur glad jag blev;D

    SvaraRadera