torsdag 16 april 2009

För många fötter?

jag har träningsvecka på motionshuset denna veckan, grymt skönt, gillar verkligen de gymmet. det ända som suger är att jag kommer hem halv 10 på kvällarna, blir inte mycket läxor gjorda då. men efter sommaren ska jag skaffa gymkort där. Idag hade jag en go sovmorgon men jag gick ändå upp en timma tidigare än vad jag skulle för att jag tänkte att jag kunde gå till bussen nu när det är så bra väder, ambisiöst för att va mig, jag vet. så jag tog mig en powerwalk till färjan,vilket tog 1 timma så fick pappa köra ner min väska för den orkade jag inte gå med, träffade jim på färjan så gick jag tillsammans med honom upp till bussen på en 10-15 min lite segt eftersom jim gick och drog fötterna efter sig;)

jag har grymt härliga torsdagar i skolan, iaf nu när de är bra väder, börjar klockan 2 och har bara en lektion. men jag kommer ju in till skolan vid 11.30 så då finns de go tid att sitta ute i solen! efter stresshanteringen gick jag med emelie hem och sen drog vi till gymmet och körde ett otroligt jobbigt easyline pass, sen avrundade vi med att traska lite. tänkte försöka börja gå ut och gå så mycket som möjligt nu(kommer aldrig bli av men).

jag var ute och gick på flatön för några dagar sedan, flatön är i stort sett helt öde, bara massa ängar och hagar och sånt, man vet när de kommer bilar för dom kommer alltid med färjorna och annars är de nästan ingen trafik. så man kan ju lixom gå där i sin egen lilla värld. men så gick jag och såg en vanligt ful svart sko i diket, så tänker jag lixom vem tappar en sko? (förutom amanda i lysekil på fyllan) iaf tänkte inte mer på de, fortsatte gå och efter kanske 15 min ser jag en till sko, likadan som den andra. jaha okej, förmodligen samma person som tappat skorna, men borde man inte märka om en stor sko ramlar ur sin väska två gånger, och framför allt om den slingrar sig av foten.för de va lixom ingen liten tyg sko utan de va stora gubboots typ. MEN de som jag reagera på var att efter några meter till fram ligger en till sko LIKADAN! hur stor är chansen på min lilla ö att man hittar 3 likadana skor på mindre än 30 min? aa inte stor iaf.

jag vet jag tänker allt för mycket, men det är därför jag har skaffat blogg;)
och förövrig har kajsabajsa skaffat sig blogg nu med, http://www.kajsaarvidsson.blogg.se/

Veronica

1 kommentar:

  1. haha, vad är oddsen liksom, det kan bli vårat mission i sommar, att leta upp jäveln med tre fötter ;) om inte annat så kommer vi lära känna alla på flatön väldigt bra!

    SvaraRadera